08/04/2020
Nedir Bu Remarketing?

 

Dijital pazarlama; günümüzde sürekli olarak ivme kaydeden, her geçen gün çok daha farklı sektörlerdeki tarafından tercih edilen bir alan olarak karşımıza çıkıyor.

Geleneksel medyaya göre daha avantajlı ve tercih oranı daha yüksek olan dijital pazarlama sayesinde, elektronik ortamda ürün veya hizmetinizi kolaylıkla tanıtabilirsiniz. Birçok yönteme sahip dijital pazarlamanın en çok tercih edilen yollarından biri olan “remarketing” (yeniden pazarlama) kavramına ise gün geçtikçe daha çok aşina oluyoruz. Birçok avantajı bulunan “remarketing” nedir gelin birlikte inceleyelim.

Yeniden pazarlama anlamına gelen remarketing, diğer pek çok yöntem gibi çerezlere dayalı bir teknolojidir. Tarayıcınıza bırakılan javascript bazlı cookielerle kullanıcı internette tekrar arama yaptığında remarketing sağlayıcınıza bilgi gider ve reklam materyalleri tekrar karşınıza çıkarak siteyi ziyaret etmenizi sağlar.  

Bu işlemde kullanıcılara e-posta, sms ve anlık bildirim gibi pazarlama çalışmalarıyla ulaşılır. Bu noktada odaklanılan konu ise, kullanıcı girdiği sitede neden bir aktivite gerçekleştirmediği ve neden satın alma yapmadığıdır. Genellikle retargeting ile birlikte kullanılır. Amaç kullanıcı siteye girdi fakat neden satın alma yapmadı, bunu bulup kullanıcıya bu satın aldırmayı yaptırmaktır. Bunu da girilen her sitede ve dijital mecrada sitenin reklamları gösterilerek yapılır. Yani marka kendini sürekli hatırlatarak, siteye ziyaret çağrısı yapar.

Google Ad kullanarak yapılan remarketing çalışmalarında kod oluşturulabilir. Bu kod sitede ziyaret edilmesi istenilen kategori ve alanlara eklenir. Bu durumda siteyi ziyaret eden kullanıcılar tekrar hedeflenmiş olacak ve satın alma eylemi için siteye yönlendirildiğinde ise yeniden pazarlama işlemi gerçekleşecektir.

Gelin remarketing yapım sürecini birlikte adım adım izleyelim:

  • Google Ads aracılığı ile web sitesine eklenecek kodla reklam oluşturulur.
  • Web sitesine koyulan bu kod sayesinde, Google, internet sitelerine giriş yapan kullanıcıların cookielerini saklar.
  • Bu sayede Google internet kullanıcısının ne ile ilgilendiğini anlar.
  • “Nike sneakers satın al” yazdıktan ve bu arama ile ilgili sitelere giriş yaptıktan sonra tarayıcı Nike sneakers satın almak istediğini kaydeder.
  • Bu bağlamda, girilen çoğu web sitesinde, Nike spor ayakkabı reklamı ile karşılaşılır.

Nedir Bu Remarketingin Faydaları?

  • Eğer doğru stratejileri benimserseniz, kendi hedeflerinize kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
  • Çerezler vasıtasıyla takip ettiğiniz kullanıcılara ulaşıp siteye yönlendirebilirsiniz.
  • Websitesi trafiğinizi artırabilir, kazançlarınızı yükseltebilirsiniz.

Oldukça etkili ve popüler olan bu pazarlama yöntemi daha birçok marka tarafından kullanılacak ve hedef kitlenin satın alma davranışlarını etkileyecek gibi gözüküyor!

Remarketing özelinde ve diğer tüm ihtiyaçlarınız konusunda bizimle iletişime geçebilir, aklınıza gelen tüm sorularla ilgili bilgi alabilirsiniz!