14/01/2019
Google Trends Nedir? Nasıl Kullanılır? Ne İşe Yarar?

Google Trends Nedir ?

Google Trends, kullanıcıların seçtiği anahtar kelimeleri, kelime öbeklerini ve konuları belirli bir süre içinde ne sıklıkla sorgulandığını görebilmeyi sağlayan çevrimiçi bir arama aracıdır. Google’da yapılan toplam arama sayısına bağlı olarak, girilen terimlerin ne kadar arama yapıldığını hesaplamak için Google Search’ün derlediği verilerden yararlanır. Google Trends’de aynı anda beş kelime veya konuyu sorgulamak mümkündür. Sonuçlar, Google’ın "Arama Hacmi İndeks" bilgilerini barındıran bir grafikte görüntülenir. Grafikteki veriler, Excel ve diğer e-tablo uygulamalarında açılabilen bir .csv dosyasına aktarılabilir.

"Hot Trends" adlı özellik ile seçtiğiniz ülkede günün en çok aratılan sorgularını görüntüleyebilirsiniz. Veriler, belirli bir coğrafi bölgeden gelen ziyaretçilerin yüzdesini gösteren, ziyaretçiler ve bölgeler sütunlarını içerir. Buraya tıklayarak seçtiğiniz bölgedeki anlık aranan kelimeleri izleyebilirsiniz.

 Dijital pazarlamacılar, pazarlama stratejilerine gündemdeki anahtar kelimeleri optimize etmek için Google Trends’i kullanılır. Bu, belirli anahtar kelimeler için arama döngülerini ve bir anahtar kelimenin konum ve zaman aralığına göre popülerliklerini incelemelerini sağlayarak gerçekleşir. Özel günler, önemli olaylar, ekonomik değişiklikler ve benzeri alanlarda aratılan kelimelerin incelenmesi ve analiz edilmesiyle firmalar, kendi sektörlerine göre bir strateji belirleyebilirler. İnsanların belirli zaman dilimlerinde neye rağbet göstereceğini ve bir sonraki adımını tahmin ederek hareket edebilirler. Bir önceki senenin verilerini inceleyerek yaklaşan fırsatları değerlendirebilirler.

Aşağıdaki örnekte 3 Haziran 2018’de yeni başkanını seçen Fenerbahçe için ; Fenerbahçe, başkanlık, Ali Koç anahtar kelimelerini eş zamanlı incelediğimizde seçilen kelimeler için artışlar gözlemlenmektedir.

google-trends-g-rsel

Verilere göre 2018’de Türkiye en çok aratılan kişiler, diziler ve kelimeler nelermiş hep birlikte inceleyelim.

  • 2018 yılını ülkemiz için dolar kurundaki yaşanan artış,e-devletin yayınladığı soy ağacı, bedelli askerlik ve seçim sonuçları gibi önemli ve gündemden uzun süre düşmeyen olayları hepimiz hatırlıyoruz. Google Trends verilerine göre Türkiye’de 2018’de en çok aranan kelimeleri sizler için listeledik.
  1. Dolar
  2. Soy Ağacı- (e-devlet)
  3. Dünya Kupası
  4. e-müfredat
  5. Seçim Sonuçları
  6. Bedelli Askerlik
  7. Yeşil Uzaylı
  • Ünlü işadamı Hüseyin Başaran’ın , kız arkadaşlarıyla çıktığı tatilden dönerken İran’da düşen özel jet ve 3’ü mürettabat 6 arkadaşı ile birlikte hayatını kaybeden kızı Mine Başaran en çok aranan isimlerde ilk sırada. Fenerbahçe başkanlığına seçilen Ali Koç , Müslüm Gürses’in hayatını anlatan filmde başrol oynayan Timurçin Esen ve merhum Gürses’in hayat arkadaşı Muhterem Nur’da bu listede yerini aldı.
  1. Mina Başaran
  2. Arda Öziri
  3. Ali Koç
  4. Münir Özkul
  5. Cenk Tosun
  6. Timuçin Esen
  7. Muhterem Nur
  • 2018’de Türkiye, en çok Bayburt yöresine ait Ziron yemeğinin nasıl yapıldığını merak etmiş gibi görünüyor. Listeyi, Karadenize özgü kaşar, mısır unu ve tereyağıyla yapılan Karadeniz yöresinin sevilen yemeği mıhlama ve italyan tatlısı olan Tiramisu takip ediyor .
  1. Ziron
  2. Mıhlama
  3. Tiramisu
  4. Pizza
  5. Brüksel lahanası
  6. Elma sirkesi
  7. Vişne reçeli