08/01/2019
Google Algoritma Güncellemeleri ve Başlıca Değişiklikleri

Google Algoritma Güncellemeleri Nelerdir ?

Google algoritması, web sitelerinin Google arama motoru üzerinden yapılan aramalardaki sıralamanızı başka bir deyişle dijital dünyadaki yerinizi belirlemektedir. Bu algoritma, spamları ya da hileli çalışmaların önüne geçebilmek için Google mühendisleri tarafından geliştirilir. Her güncelleme bu algoritmadaki farklı alanlarda yenilikleri beraberinde getirir ve bu web sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralarının da ciddi oranda değişmesine neden olabilir.  Her yıl kendini küçük değişikliklerle iyileştirerek, sorgularınıza en alakalı ve adil şekilde cevap vermeye çalışmaktadır. Google’ın algoritma güncellemelerinin web sitenizi nasıl etkileyebileceğini bilmek, site içeriğinizi optimize ederek hedef kitleniz tarafından bulunma ve yeni müşteriler kazanma olasılığını arttırmanıza yardımcı olacaktır.

 

 

 

Google Hummingbird Güncellemesi
2013’ten beri kullanılan bu uygulama Google’ın arama sonuçlarına en doğru bilgiyi getirebilmek  adına kullanılan  bir algoritmadır. Hummingbird algoritması girilen anahtar  kelimeye odaklı arama yapılması amacıyla kuruldu. Örneğin, İzmir üzerinden “reklam ajansı” kelimesi ile yapılan aramalarda tüm arama sonuçlarını listelemek yerine, sorgu yapan kullanıcının bilgilerinden faydalanarak arama sonuçlarını filtrelenip listelenmesini sağlar. Bu sayede daha hızlı bir şekilde  veri çağırılmasını  amaçlanmıştır.
Google Mobilegeddon  Güncellemesi
21 Nisan 2015 tarihinde, Google’ın mobil arama sonuçlarında mobil uyumlu sayfalara destek vermek için tasarlanan en önemli sıralama algoritması yayınladı. Mobilgeddon Google’ın, web sitenizin mobil dostu olarak değerlendirdiğini test etmektir. Güncelleme sonrası responsive yani mobil uyumlu olmayan siteler için google sıralamalarında gerileme kaçınılmaz olacaktır. Google işletmenizin web sitesini kontrol etmek için buraya tıklayarak sitenizin mobil uyumluluğunu test edebilisiniz. 
Google Panda Güncellemesi
Google’ın Panda güncellemesi, Şubat 2011’de tanıtılan ve içerik olarak zayıf olan sitelerin Google’ın en iyi arama sonuçlarına girmesini engelleyen bir arama filtresidir. Panda; zaman içerisinde kendi içinde de  güncellendiği için, bir önceki sürümünde gözden kaçan ve sıralamaya dahil olan siteleri de filtreleyerek kullanıcıya sorgusuyla ilgili kaliteli bir liste hazırlar.
Google Penguin Güncellemesi
Google’ın Nisan 2012’de zayıf içerikli web sitesi savaşı, Panda algoritmasıyla başlamıştı. Penguin algoritmasının amacı,  hackerların spam ile saldırılarını kontrol altına almak ve etkinliğini azaltmaktır. Penguin algoritması , web sitelerinin ve web yöneticilerinin etkileştikleri bağlantı türlerini filtreleyip, spamları engelleyerek, organik ve ilgili bağlantıların işaret ettikleri web sitelerini tespit etmeye çalışmaktadır.
Google Pigeon Güncellemesi
20 Ağustos 2013’te Pigeon güncellemesinin piyasaya sürülmesi, Google’ın bugüne kadarki  en alakalı organik sonuçlarının alınmasına etki sağlamıştır.Pigeon güncellemesi, Google’ın arama algoritmasını web algoritmasına bağlamak , mesafeye ve konuma göre sıralama parametrelerini iyileştirmek için tasarlanmıştır.  Web'de kullandıkları yüzlerce bilgi grafiği, yazım düzeltmesi, eş anlamlı kelimelerinde sıralamaya dahil edimesi ile yani parametreler geliştirildi.
Google Payday Güncellemesi
Payday güncellemesi, Google’ın sıralama algoritmasında yapılan kapsamlı ve kalıcı değişiklikle tek tabanda birleştirir. Bu güncelleme, ilk olarak  11 Haziran 2013'te  Amerika’da sonrasındaki iki gibi kısa bir zamanda dünyaya yayıldı.Payday güncellemesi, Panda ve Penguin güncellemelerine kıyasla, bir web sitesinin içeriğine veya bağlantılarına yönelik değildir. Google bu güncellemeyi, spam veya yasadışı SEO tekniklerinin kullanımını tespit etmek amaçlı geliştirmiştir.
Google Pirate Update
Ekim 2014’ün sonunda çok sayıda telif hakkı ihlali bildirimi içeren siteleri cezalandırmak için Google Pirate güncellemesini yayınladı. Materyallerinin çalındığına inanan ve Google’ın sonuç sayfalarından kaldırılmasını isteyen şikayetçiler tarafından alınan talepler, Google’a gönderilir. Bu tür taleplerin içeriğinde hem orijinal hem de hak ihlalinde bulunan materyaller tam olarak tanımlanmalıdır. Şikayet sahibi telif hakkı için yeterli kanıt ve materyali elinde bulundurarak kullanıma izin vermediğini beyan etmelidir.Bu beyanın geçerli olduğu tespit edilirse, Google ihlal eden sayfayı arama sonuçlarından kaldırır.
Google EMD (Exact Match Domain) Güncellemesi
Türkçe “Kesin Eşleme Alanı” anlamına gelen EMD, 2012de piyasaya sürülen bir Google algoritma güncellemesidir. Bu güncellemenin amacı, yalnızca tam eşlemeli alan adlarını hedeflemek değil, aynı zamanda spam içerikli taktik kombinasyonlarını içeren siteleri hedeflemektir. Anahtar kelime öbekleriyle tam eşleşen domain satın alınıp oluşturulan siteler,  içerik olarak zayıf olmasına rağmen aratılan anahtar kelimeyle tam olarak eşleştiği için trafikleri yüksektir. Bu web sitelerinin arama sonuçlarındaki görünürlükleri için SEOnun en büyük zayıflığıdır. EMD güncellemesi ile bunun önüne geçilmiştir.Zayıf içerikli ve  kötü içerikli siteleri filtreleyerek arama sonuçlarında yer almalarını engeller.
Google Top Heavy Güncellemesi
Yüksek kaliteli bir kullanıcı deneyimi ve daha gelişmiş bir sayfa için 2011de gelişitirilen Panda güncellemesinin ardından Google, 19 Ocak 2012'de Top Heavy (diğer bir bilinen adıyla Page Layout)güncellemesini piyasaya sürmüştür. Hedefi, kullanıcıların arama deneyimini daha verimli ve hızlı hale getirerek aradıkları içeriğe ulaşmalarını sağlamaktır. Top Heavy güncellemesine göre, reklamlarla içerik arasındaki dengeyi kuran siteler en iyi sitelerdir.Bu güncelleme sonunda Google reklam ve spam içerikli siteleri tespit eder ve cezalandırır. Bu cezalardan kurtulmak için sitenizdeki pop-up reklam varsa kaldırarak , ana sayfadaki reklam sayısını maksimum 3 reklamda sınırlandırarak , site şablonunu HTML doğrulama ve sayfa hızı parametreleri göz önünde bulundurularak yapılandırabilirsiniz.
Google RankBrain Güncellemesi
Google RankBrain, arama sonuçlarını insan davranışı gibi algılayarak ziyaretçilerin, mantıklı ve daha verimli sonuçlar elde etmesini amaçlayan bir algoritmadır. Arama motorlarının yapay zekası olarak da adlandılır. RankBrain internetteki içerikleri kıyaslayarak; hemen çıkma oranı, sitede kalma süresi gibi parametreleri göz önünde bulundurarak arama sonuçlarını üst sıraya taşır.  RankBrain kendi kendine öğrenebilme yeteneği olan bir yapay zeka olduğu için, sorgu sonuçlarını analiz edip arama sonucunuza en yakın sonucu verir. Üzerinde yapılan çalışmalar sürekli olarak devam ettiği için kendi içinde güncellenmektedir.
Google Possum Güncellemesi
Google Possum, 2016'da yapılan  önemli güncellemelerinden biridir. Google’ın yerel arama sıralama algoritması için yapılan bir güncellemedir. Bu güncellemenin ana nedeni, işletmelerin çoğunun yerel listelerindeki sıralamalarında bir düşüş gördüğünü düşünmeleridir. Güncellemenin bir diğer amacı, yerel sonuçları genişletmek ve ayrıca istenmeyen gönderilerin sıralamasını engellemektir. Birçok işletme Google Possum algoritması güncellemesinden sonra yerel sıralamalarında ciddi oranda artış yaşamıştır. Google artık konuma bağlı olarak filtreleme yapmaktdır. Bu yüzden arama yapan kişinin fiziksel adresi oldukça önemlidir.
Google Fred Güncellemesi
Google Fred, hackerların para kazanma taktiklerini hedefleyen bir algoritma güncellemesidir. Bu güncelleme tarafından tespit edilen tüm sitelerin, reklam geliri için oluşturulmuş sahte siteler olduğu anlamına gelmez, ancak etkilenen web sitelerinin çoğu bir kullanıcının problemini çözerek gelir elde etmek amacıyla oluşturulmuştur. Güncellemeden etkilenen web sitelerinin çoğunluğunda birden çok reklam varlığı, mobil problemler ve UX (kullanıcı deneyimi) engelleri mevcuttur.

 

Bu yazımızda sizler için Google’ın arama motoru algoritmasından ve bu algoritma üzerinde yaptığı güncellemelerden bahsettik. Web sitenizin arama motorunda görünürlüğünü arttırmak ve üst sıralara taşımak için dikkate almanız gereken kriterlerin alt yapısını oluşturan bu güncellemeler ,sürekli kendi içerisinde yenilenmekte ve gelişmektedir.

2019 yılında SEO’ ya yeni bir soluk getirecek trendler hakkındaki yazımız için buraya, Web Sitesi ve SEO hizmetimiz ile ilgili detaylı  bilgi almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.