05/02/2019
Ad Preview Nedir?

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı Nedir? 

Ad Preview (reklam önizleme ve teşhis aracı), Google Adwords reklamlarınızın son durumunu ve farklı coğrafi konumlardaki farklı gösterilme şeklini kontrol etmenizi sağlayan bir araçtır. Bu aracı, reklamlarınızla ilgili sorunları gidermek için de kullanabilirsiniz. Hesabınızın anahtar kelimelerinde arama yaparak ve kampanyalarınızdaki olası sorunları teşhis ederek reklamlarınızın gösterilme şeklini kontrol edebilirsiniz. Google tarayıcınızda yapılan her arama için bilgisayarınız tarayıcıya bir çerez atar. Sık sık arattığınız anahtar kelimeler ile ilgili çıkan reklamlara tıklamadığınızda Google, reklamlar ile ilgilenmediğinizi algılamaktadır. Bu nedenle Google, reklamınızın görüntüleme sıklığını çerezlerinize göre değiştirebilir.

Reklam Önizleme ve Teşhis aracı reklamlarınızı Google’ın reklam verenler için hazırladığı önizleme sayfasında görmenizi sağlamaktadır. Farklı cihazlarda, tarayıcı boyutlarında ve kullanıcı aramalarında reklamınız farklı biçimlendirilmiş olabilir. Reklam önizleme ve teşhis aracı; reklamın hangi nedenlerle gösterilmediğini anlamakta ve gerekli düzenlemeleri yapmakta reklam verenler için iyi bir kılavuzdur. Bu önizleme sayfasında yapılan sorgular ve tıklamalar analitik sonuçlarına dahil edilmemektedir. Bu yüzden reklam önizleme aracını kullanmanız reklamlarınızın performansını yüksek verimle kontrol etmenizi sağlar.

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı Neden Kullanılmalıdır?

  • Hızlı değerlendirme ve pratik geri bildirim almak için kullanılan Reklam Önizleme ve Teşhis aracı, reklamlarınızı ilk sıralara taşınması için tavsiyeler verir. Ya da reklamlarınız arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmüyorsa, nedenini açıklayabilmektedir.
  • Adwords’ün bu aracı, mobil reklamlarınızı görmenize ve teşhis etmenize olanak sağlar. Ayrıca İOS, Android başta olmak üzere beş farklı mobil işletim sisteminden birini seçmek için gelişmiş hedefleme seçeneklerini kullanabilirsiniz.
  • Dil, etki alanı, konum ve cihaza göre aracın hedef seçeneklerini kolayca değiştirebilirsiniz.

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı Nasıl Kullanılır?

AdWords hesabınızdan Reklam Önizleme ve Teşhisi seçerek gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra verilen reklamların önizlemesini yapabilirsiniz.

  • Konum (teklifler yere göre nasıl ayarlanır)
  • Dil (dile bağlı olarak teklifler nasıl ayarlanır)
  • Cihaz (teklifler, cihaza göre nasıl ayarlanır)
  • Etki Alanı (Gmail Reklamlarını kullanarak etki alanı adları nasıl hedeflenir)

Reklam Önizleme ve Teşhis aracı hakkında daha detaylı bilgi için buraya tıklayabilirsiniz.