28/12/2018
2019 Yılında SEO’ ya Yeni Bir Soluk Getirecek 5 Trend!

2019 Yılında SEO'da bizi neler bekliyor !

 

Değişen ve gelişen teknolojiyle birlikte arama motorlarının daha akıllı bir hale gelmesi, SEO ’nun da gelişmesine ve kendini güncellemesini sağladı. Web uzmanları da bu değişiklikleri yakından takip ederek SEO desteğini çağının trendlerine uygun hale getirmek için uğraşırlar. 2019 yılında beklenen SEO trendlerini birkaç madde ile sizlere özetledik.

 

 

 

 

1-Google SearchConsole'dan Yararlanın!

 

googlein-yeni-arama-konsolundan-yararlan-n

Google’ın web sitenizin teknik performansını ölçmenizi sağlayan yönetim aracı Webmaster Tools bir süre önce Search Console olarak ismini yenilemişti. Geçtiğimiz yıl temmuz ayında test aşamasına giren Google Search Console daha sade bir arayüzle web uzmanlarının hizmetine girdi. Google Search Console 2019’da siteleri daha verimli bir şekilde optimize etmek için kullanılabilecek; web uzmanlarına daha ayrıntılı bilgi vermeye devam edecektir. Bazı web uzmanları, Google Search Console’un eski sürümünü kullanmaya devam etse de yeni sürümüne geçmek, sitenize değer katacak özelliklerden yararlanmanıza olanak sağlayacaktır.

Eski sürümü ile karşılaştırıldığında sitedeki önemli SEO hatalarının bu yeni arayüzle birlikte daha fazla ön plana çıkarılmaya başlanacağını öngörebiliriz. Eski arayüzde hataları bulmak daha uzun zaman alırken, Search Console zamandan tasarruf etmemize yardımıcı olacak.  

 

2-Mobil Öncelikli İndekslemeyi Dikkate Alın!

 

mobil-oncelikli-indekslemeyi-dikkate-alin

Mobile First Indexing (Mobil öncelikli İndeksleme) ilk olarak 4 Kasım 2016 tarihinde, Google blog üzerinde yapılan duyuru ile gündeme gelmiştir. Google tarafından geliştirilmiş olan bir algoritma olan bu özellik, Google’ın indeksleme ve sıralama için sayfanızın mobil versiyonunun da kullandığı anlamına gelir. Mobil öncelikli indekslemenin çalışma prensibinden bahsedersek; Google’da aratılan kelimelere göre sonuçları sitedeki HTML altyapısına bakarak konumlandırır. Google, ziyaretçilerin büyük bir kısmının aramaları mobil üzerinden yapması nedeni ile önceliği mobil sonuçlara verir. Bu yüzden 2019'da mobil öncelikli indeksleme çalışmalarına ağırlık vermek stratejik bir hamle olacaktır.

 

3- Sesli Aramalar ve SEO

 

Sesli-Aramalar-ve-SEO

2020 yılına kadar tüm internet aramalarının  % 50'sinin sesli arama olması bekleniyor. Google ve diğer arama motorları, kullanıcılara ve arama yaptıklarında daha iyi hizmet vermek için arama algoritmalarını sürekli olarak güncellerler. Bu yüzden, SEO uzmanlarının ve dijital pazarlamacıların hazırlık yapması gerekir çünkü SEO çalışmalarını “Sesli Arama” yönünde ilerletmek, web sitenizi arama sonuçlarında öne çıkaracaktır. Bunun için de web sitenizin içeriğini ve parametrelerini, bu doğrultuda güçlendirmek ve güncellemek gerekir.

İnternet aramalarınında sesli sorgulara yönlenilmesinin asıl nedeni, bu sorguların metinlerden daha uzun olma eğiliminde olmasındandır. Soru kalıbı ve anahtar kelime barındırma olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle sektörünüzle ilgili anahtar kelime araştırması çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekebilir.

 

4- Sayfa Hızının Arama Motoru Görünürlüğünde Etkisi

 

Sayfa-Hizinin-Arama-Motoru-Gorununurlugunfdeki-etkisi

Sayfa yükleme süresi arama motorunda görüntülenme sıralamasında önemli bir faktörüdür. Google 2010 yılında bloğunda yaptığı açıklamada site hızının sıralama faktörlerinden biri olduğunu dile getirmişti. Oldukça hızlı bir şekilde yüklenebilen web siteleri arama motorlarında hep üst sıralarda bulunmaktadır. Bu nedenle tüm web uzmanları web sitelerinin hızına dikkat etmelidir. 2019’da Google’ın sayfa hızı değerlendirmesi açısından SEO çalışmalarınıza şekil vermek, alacağınız sonuçlara pozitif katkı sağlayacaktır.

 PageSpeed Insights, Google’ın bir web sayfasının içeriğini analiz ederek o sayfayı daha hızlı hale getirmek için öneriler sunduğu bir uygulamadır. PageSpeed Insights'da analiz edilen bir site sadece teknik parametreler temelinde değerlendirildi. Ancak önümüzdeki senelerde, masaüstü ve mobil cihazlar için optimizasyon ve sayfa hız olmak üzere 2 şekilde değerlendirilecektir.

 

5- Yapay Zeka SEO Üzerinde Etkisini Arttırıyor !

 

yapay-zeka-SEO-uzerinde-etkisini-arttiryor

Google, arama sorgularını daha anlamlı hale getirmek, kullanıcının sorgusunu  en doğru şekilde yanıtlamak ve spamlardan korumak için daha yaratıcı çözümler aramaktadır. Bu nedenle yapay zeka kullanımı ile yapılan aramalar sonucunda sayfada çıkan sonuçları lokasyon, arama geçmişi  ve kullanıcıların başka bir sorgu için ziyaret ettikleri web siteleri gibi bir kaç parametreyi veriyi göz önünde bulundurarak listemeleme yapar. Yapay zeka iyileştirmeleri ile sıralama faktörleri sorgunun uzunluğuna göre değişebileceği göz ardı edilmemelidir. Çünkü algoritmanın çalışma mantığı, kullanıcıların arama sonuçlarına nasıl ulaştıklarını öğrenir ve her arama için en alakalı faktörleri belirler.

Son zamanlarda Google Cloud'un “Let’s Talk AI” Web Semineri'nde, Google Cloud CEO'su Diane Greene 2021'de kurumsal uygulamaların% 75'inin AI(Artifical Intelligence) kullanacağını belirtti. Yapay Zeka, algoritmayı ve en uygun sonuçları belirlemek için kullanılan verileri içerir. Algoritma, kullanıcıların istenen bilgileri almalarına yardımcı olmak için her türlü içeriği, resimleri ve benzeri parametreleri kullanır.

 

Özetle, 2018 yılında SEO hızlı bir gelişme gösterdi. Markalar 2019 yılında, geçen seneye oranla gelişmiş ve rakiplerinden bir adım ileride olmak istiyorlarsa, bu trendleri takip ederek potansiyel müşteri kitlelerini genişletebilirler.