Evde Verimli Çalışmanın 3 Püf Noktası
09/04/2020

 “Evden çalışmak” bazı kişilerin hayalini süslüyor, bazılarımız ise evden çalışmanın daha verimli olduğunu düşünerek bunu tercih ediyor. Fakat çoğumuz tüm dünyanın mücadele ettiği Covid-19 sebebiyle mecburi bir evden çalışma süreci geçiriyoruz. Belki de bu sebeple ilk kez “evden çalışma” ile tanışıyoruz. Bu süreci en etkili şekilde yönetebilmek ve verimi yükseltebilmek için uzun zamandır evden çalışan kişilerin ve uzmanların ortak önerilerini dikkate almakta fayda var gibi görünüyor  “Evden çalışmakta zorlanıyorum!” diyenler için 3 ortak öneri derledik. 1) ÇALIŞMA ALANI OLUŞTURMAK  İlk öneri herkesin tahmin edebileceği gibi bir çalışma alanı oluşturmak! Bir gün salonda, bir gün yatağınızın üstünde çalışmanız hiç verimli olmayacaktır. Kendinize rahatça çalışabileceğiniz bir masa seçin ve çalışma alanınız ilan edin. Peki bu alan neye benzemeli? Öncelikle çalışma alanınızın düzenli olduğundan emin olun. Hatta ortama sakinlik vermesi için masanızda bir bitki size eşlik edebilir. O gün işinize yaramayacak hiçbir şeyin...

Devamını oku


Nedir Bu Remarketing?
08/04/2020

  Dijital pazarlama; günümüzde sürekli olarak ivme kaydeden, her geçen gün çok daha farklı sektörlerdeki tarafından tercih edilen bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Geleneksel medyaya göre daha avantajlı ve tercih oranı daha yüksek olan dijital pazarlama sayesinde, elektronik ortamda ürün veya hizmetinizi kolaylıkla tanıtabilirsiniz. Birçok yönteme sahip dijital pazarlamanın en çok tercih edilen yollarından biri olan “remarketing” (yeniden pazarlama) kavramına ise gün geçtikçe daha çok aşina oluyoruz. Birçok avantajı bulunan “remarketing” nedir gelin birlikte inceleyelim. Yeniden pazarlama anlamına gelen remarketing, diğer pek çok yöntem gibi çerezlere dayalı bir teknolojidir. Tarayıcınıza bırakılan javascript bazlı cookielerle kullanıcı internette tekrar arama yaptığında remarketing sağlayıcınıza bilgi gider ve reklam materyalleri tekrar karşınıza çıkarak siteyi ziyaret etmenizi sağlar.   Bu işlemde kullanıcılara e-posta, sms ve anlık bildirim gibi pazarlama çalışmalarıyla ulaşılır. Bu noktada odaklanılan konu ise, kullanıcı girdiği sitede neden bir aktivite gerçekleştirmediği ve neden...

Devamını oku


Sosyal Medyanın da Bir Sınırı Var!
28/10/2019

Sosyal Medyanın da Bir Sınırı Var!   Sosyal medya, kullanıcısının kendi ürettiği içeriği paylaştığı online bir ağdır. Teknoloji ile yaşamımızda büyük bir yer edinen sosyal medyanın, günümüzde kullandığımız en popüler platformlarını şöyle sıralayabiliriz; Youtube, Instagram , Facebook, Twitter, Linkedin.  Peki bu platformların özelliklerini kullanırken belirli sınırlamalara uymamız gerektiğini biliyor muydunuz? Sosyal medya platform sahipleri spam cezalarını önlemeyi amaç edinerek belirli işlem limitleri oluşturmuştur.  Örneğin; beğenme, takip etme, hashtag ekleme vb. özelliklerde belirli limitler mevcuttur. Şimdi sırayla platformların sahip olduğu işlem limitlerine değineceğiz.   YOUTUBE - Yükleyebileceğiniz dosyanın boyutu 128 GB' tan büyük ve 12 saatten uzun olamaz. INSTAGRAM -Instagram’ da başka hesapları takip etme limitiniz maksimum 7500‘dür. -Instagram’ da 1 saatte en fazla 160 kişiyi takip edilebilir ya da unfollow (takibi bırakmak) edebilirsiniz. -Instagram’ da 1 saat içerisinde maksimum 350 gönderiyi beğenebilirsiniz. -Instagram’ da kullanılan hashtaglerin de bir sınırlaması vardır....

Devamını oku


Sosyal Medya Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Olur?
30/09/2019

Sosyal Medya Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Olur?     Dijital pazarlama stratejilerinin yoğun olduğu bu dönemde, birçok marka her yönetimde olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de birçok kriz ile karşılaşabilir. Örneğin yanlış anlatımlı bir paylaşım, olumsuz bir yorum ya da paylaşım yapılan hesapların karıştırılması gibi durumlar krize yol açabilir. Önemli olan bu krizlerin doğru bir şekilde çözüme kavuşmasını sağlayabilmek ve takibini yapabilmektir.   Peki Bu Krizi En Doğru Şekilde Nasıl Yönetebilirsiniz?      Birçok firma sosyal medya yönetiminde oluşabilecek sorunlara hazırlıksız yakalanıyor ve bu sorunları kendi metotları ile çözmeye çalışıyor fakat aranan çözüm yolları kimi firma için kötü sonuçlar doğurabiliyor. İşte tam bu noktada aşağıdaki kriterleri, karşılaşabileceğiniz krizleri en doğru şekilde yönetmeniz için sıraladık. 1- Sosyal Medya Kriz Planları Oluşturun Krizi çözmek adına yapılacak ilk ve en önemli adım, sosyal medya kriz planı oluşturmaktır. Plan oluşturmadan önce, muhtemel olan krizleri ve kriz esnasında izlenmesi...

Devamını oku


Online Video Reklamcılığının Markanız İçin Önemi
29/03/2019

Online Video Reklamcılığının Markanız İçin Önemi   Online video reklamcılığı hem dijital hem de PPC (Pay-Per-Click Marketing) pazarlamanın önemli bir parçasıdır. Öneminin daha da artmasıyla beraber birçok dijital pazarlama uzmanı video reklamcılığının 2019 yılında daha çok öne çıkacağını söylemektedir. Videonun özellikle izleyiciler için ürünü ikna edici ve ilgi çekici hale getirmesi, reklamverenlerin yatırım yönünü online video reklamcılığına çevirmesini sağlamaktadır. Böylelikle her geçen yıl markaların dijital pazarlama bütçelerinden bu mecraya ayırdıkları pay artış göstermektedir. Yüksek dönüşüm sağlayan online video reklamlar oluşturmanız, markanızın konumlandırılmasında, yardımcı olacak ve markanıza değer kazandıracaktır. -Youtube’da her gün 8 milyardan fazla video izleniyor. 8 milyardan fazla video izlenmesiyle YouTube; yaklaşık 1 milyar aktif kullanıcısı vardır. İnternetin yayılması ile televizyon izleme oranını ciddi oranda düşerken, YouTube platformunda kullanıcı sayısını arttırarak geniş bir izleyici demografisine sahip olmuştur. YouTube’un videolara iliştirdiği 6 saniyelik bumper reklamlar markanın iletmek istediği mesajları hızlı...

Devamını oku