07/06/2017
Facebook'ta Takipçi Sayınızı Arttırmanın 5 Yolu

 

Türkiye nüfusunun yarısından fazlasının gün içinde sıklıkla ziyaret ettiği bir yer var. Neresi mi? Tabi ki Facebook! Facebook 2017 yılı itibariyle, sadece Türkiye’de, 48 milyon kullanıcının yer aldığı bir sosyal medya platformu haline geldi. İşletmeler için ise bunun anlamı, 48 milyon potansiyel müşteri!

Eğer işletmenizin Facebook sayfası yoksa, bu büyük topluluğa ulaşma olanağınız da oldukça düşük. Sayfanızı oluşturduktan sonra da takipçi kazanmak o kadar kolay değil. İşte Facebook'ta takipçi sayınızı arttırmanın 5 yolu!

Ürünleriniz Veya Hizmetlerinizle İlgili Paylaşımlar Yapın

Facebook’ta yaptığınız paylaşımların sektörünüzle ilintili, ilgi çekici görsellerden oluşması etkileşim ve erişim sayınızı arttırmak için çok önemlidir. İnsanların takipten çıkmasının en yaygın nedeni, sıradan ve sıkıcı paylaşımlardır. Takipçilerinize soru sormak veya anket yapmak etkileşim sağlayacak paylaşım tiplerindendir.

Tanıtıcı Paylaşımları Azaltın

Takipçileri devamlı tanıtıcı paylaşımlarla sıkmamak için 80/20 kuralını uygulayın. Sosyal medyanın amacı ‘sosyalleşmek’ olduğu için insanlar devamlı markanızın tanıtımlarını görmek istemez. Bu sebeple uzmanlar, markadan markaya değişmekle birlikte, paylaşımların %80’ini takipçilerinizle olan etkileşimi arttıracak, ilginç paylaşımlara ayırmanızı öneriyor. Kalan %20’de ise promosyonlar, ürünlerle ilgili bilgi veya kampanya bilgisi paylaşmalısınız.

Çekiliş ve yarışmalar düzenleyin

İnsanları sayfanıza çekmek için onlara hediye vermek klasik ama etkili bir yöntemdir. Ayrıca, yarışmaların takipçi ve satış rakamlarını arttırdığı kanıtlanmış bir gerçektir. Hubspot’un yayınladığı bir makaleye göre; yarışma veya çekilişler, takipçilerde ortalama %34’lük bir artış sağlıyor.

Sayfanızın Arama Motoru Optimizasyonunu (SEO) Ayarlayın

SEO sayfanızın arama motorlarında bulunabilmesi için gerekli bir işlemdir. Arama motorları, aratılan kelimeyle ilgili olmayan siteleri veya sayfaları sonuçlarda göstermez. Bu yüzden, başlıkta ve hakkında kısımlarına markanızla ilgili anahtar sözcükler yerleştirmelisiniz. Sayfada eksik bilgi bırakmamalı, özellikle adres, web sitesi, telefon numarası gibi bilgileri girdiğinizden emin olmalısınız.

Sık Sık Paylaşım Yapın

Sıklıktan kastımız tabi ki saat başı değil. Her gün veya gün aşırı paylaşım yapmaya özen gösterin. Düzenli paylaşım yapmak sizin bu sayfayı ne kadar ciddiye aldığınızı gösterir. Bu paylaşımlarınıza kaliteli ve renkli görseller ekleyerek de markanızın akılda kalıcılığını arttırırsınız.

Bir an önce bu bilgilerden yararlanın ve kendi Facebook sayfanızda, verdiğimiz tüyoları deneyin.

Gitmeden önce birkaç tüyo daha:
  • Paylaşımlarınızda başka sayfaları etiketleyin.
  • Erişiminizi arttırmak için daha çok video paylaşın.
  • Web sitenize Facebook butonu ekleyin.
  • Etkileşiminizi arttırmak için 360 görseller paylaşın.
  • Facebook istatistiklerinden en beğenilen paylaşımlarınızı takip edin ve benzer paylaşımlarda bulunun.